Reserviläisten kuntotestit (LKT ja Cooper/UKK kävely)

Maakuntajoukkojen reserviläiset ja kaikki oman fyysisen kunnon kehittämisestä kiinnostuneet 18-vuotta täyttäneet.

ma 5.8. - ma 5.8.2024

Klo 17.00-20.00

Parkkivuoren Urheilukenttä
Hopunmäentie 15
35700 Vilppula

Reserviläisen fyysisen kunnon testaus. Kaikki suorittavat lihaskuntotestin, lisäksi alle 45-vuotiaat suorittavat Cooper-testin ja 45 vuotta täyttäneet UKK-kävelytestin.
Ilmoittautumisaika: 24.5.2024 – 2.8.2024 klo 14.00 asti.
Paikka: Vilppulan urheilukenttä

Älä tee kovaa treeniä tai raskasta työtä, äläkä nauti alkoholia 24 tuntia ennen kuntotestiä. Tutustu liitteestä löytyvään kuntotestausohjeeseen ( toimitetaan ennen kurssin alkua).
Varustus: juoksu-/kävelyvarustus. Ota mukaan oma juomapullo.
Kuntotesteihin ei saa osallistua sairaana tai toipilaana.
Oman sykemittarin voi ottaa mukaan.

Kuntotestauksia suositellaan tehtäväksi joka vuosi, mutta kuitenkin vähintään joka toinen vuosi fyysisen kenttäkelpoisuuden mittaamiseksi.

Kurssilla suoritetaan lihaskunto- ja kestävyystestit. Johdetun alkulämmittelyn jälkeen ensin lihaskuntotestit ja tauon jälkeen kestävyystestit.
Puolustusvoiminen ohjeistuksen mukaiseen lihaskuntotestiin kuuluu: vauhditon pituus, istumaannousu ja etunojapunnerrus.
Kestävyystesti on Cooper-testi tai yli 45-vuotiailla UKK-kävelytesti.

Kun olet suorittanut kestävyystestin ja lihaskuntotestit vähintään tasolla 1, olet oikeutettu yhteen (1) rinnasteiseen KH -päivään vuodessa. Sitä varten sinun tulee ilmoittautua seuraavalle kurssille: Reserviläisten fyysisen toimintakyvyn testit 2024 31.12.2024 klo 16.00 mennessä. MPK tarkastaa tietojen oikeellisuuden ja tiedot päivittyvät asevelvollisuusjärjestelmään seuraavan vuoden alussa.

Testi on osallistujalle maksuton sisältäen testauksen ja vakuutuksen.
Kurssia tuetaan säätiövaroin.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa seitsemän (7) vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta piiriin, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.
Maksuttomilla kursseilla peritään 30 euron maksu, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja peruu osallistumisensa määräajan umpeuduttua ilman pätevää syytä tai jättää saapumatta kurssille.

Kurssinjohtaja
Petri Suvensalo