15.11.2019

Mäntän Seudun Reserviläisten jäseniä huomioitiin piirin mitaleilla

15. marraskuuta 2019 oli juhlapäivä kahdella Mäntän Seudun Reserviläisten alikersantilla ja yhdellä vääpelillä. Pienimuotoinen, mutta sitäkin lämminhenkisempi palkitsemistilaisuus järjestettiin reserviläisten ”kotipesässä” piilopaikassa, jonne ei edes automme navigaattori tahtonut tietä löytää.

Palkitut ryhmäkuvassa. Vasemmalta Juha Happonen (piirin HAM), Petteri Linder (piirin HAM) ja Jussi Katajamäki (piirin KAM). Kuva: Sirkka Ojala.

Pirkanmaan Reserviläispiirin sihteeri Raimo Ojala luovutti Pirkanmaan Reserviläispiirin kultaisen ansiomitalin yhdistyksen ahkeralle sihteerille, alikersantti (res.) Jussi Katajamäelle. Hopeinen ansiomitali luovutettiin yhdistyksen puheenjohtaja, vääpeli (res.) Petteri Linderille ja yhdistyksen sekä MPK:n Tampereen koulutuspaikan tiedotusvastaavalle alikersantti (res.) Juha Happoselle. Palkitsemisten jälkeen pohdittiin kahvittelun lomassa muun muassa Tampereella järjestettävän Valtakunnallisen Puolustusvoimain itsenäisyyspäivän paraatin järjestelyjä ja 31 hengen vahvuisen Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) osaston marssiaskelia. Puheissa vilahti myös yhdistyksen ampumatoiminta sekä muutaman vuoden kuluttua käsillä oleva yhdistyksen 70 vuoden virstanpylväs.

Teksti ja kuvat: Sirkka Ojala.

Palkitut ryhmäkuvassa Pirkanmaan Reserviläispiirin sihteeri Raimo Ojalan kanssa. Kuva: Sirkka Ojala.

Leppoisa kahvihetki ”kotipesässä” palkitsemisten jälkeen. Kuva: Sirkka Ojala.